Innbyggerdialog

Nasjonale føringer sier at innbyggere og næringsliv skal få et digitalt førstevalg for kommunikasjon med forvaltningen.

Nasjonale føringer sier at innbyggere og næringsliv skal få et digitalt førstevalg for kommunikasjon med forvaltningen.

Kompetansenettverket for innbyggerdialog arbeider med å utarbeide selvbetjeningsløsninger for innbyggere, næringsliv og ansatte. Dette skal gi rask tilgang til relevant informasjon og innsyn til egne data. 
Et annet viktig område er å tilrettelegge for at innbyggere og næringsliv skal få den informasjonen de trenger på en så enkel og rask måte som mulig, blant annet gjennom å bygge ut Min Side på kommunens nettportaler.

Digitaliseringsmål i DDVs digitaliseringsstrategi 2018-2020:

  • Tilgjengelig kommune 24/7
  • Selvbetjente innbyggere, næringsliv og ansatte
  • Rask tilgang til relevant informasjon
  • Én henvendelse, et svar
  • Være tilstede der innbyggeren er

Deltakere:

Linda Svendsen, Farsund kommune
Malene Danielsen, Flekkefjord kommune
Andrè Krüger Eiken, Hægebostad kommune
Hege Fåland Ludvigsen, Kvinesdal kommune
Rolf Steinar Bergli, Lindesnes kommune
Odd Helge Liestøl, Åseral kommune