Passord

Hvordan kan jeg tilbakestille passord til pålogging av PC og e-post?

Har du glemt passordet ditt? Her finner du et par metoder for å tilbakestille det.

TIlbakestill passord via ID-Port, Bank-ID eller SMS

Ansatte i kommunene kan velge å tilbakestille passordet sitt her. Her blir du spurt om å bruke ID-Porten eller SMS på mobil for å lage nytt passord.
Tilbakestilling av passord på SMS krever at mobilnummer med landskode er registrert i Visma Enterprise Plus. IKSer og kommunale foretak må bruke metoden under.

Tilbakestill passord via Microsoft

Alle ansatte i DDV-samarbeidet har mulighet til å tilbakestille passordet sitt via Microsoft. Følg stegene under for veiledning:

1. Gå til https://myaccount.microsoft.com/ og trykk på "logg på" eller "Sign in".
2. Skriv inn din e-postadresse og trykk "Neste".
3. Trykk «Jeg har glemt passordet».

 

4. Fyll inn nødvendig informasjon som vist på bildene under.
Skriv inn e-posten din og tegnene som vises på bilde.

 

Du må gjennom to bekreftelsestrinn for å kunne endre passordet.
Om du har satt opp tofaktor på Authenticator-appen kan du velge å "godkjenne varsel i godkjennerappen min" og skriv inn tallet du får på skjermen i appen din.

 

Hvis du ikke har satt opp tofaktor velger du at du skal få kode på telefon eller at du får en telefon fra Microsoft.
Skriv inn hele telefonnummeret. Skriv deretter koden du får på SMS på telefonen.
Velger du "Ring til mobiltelefon" må du besvare samtalen som kommer og trykke firkant.

 

Siste steg blir deretter å endre passordet. Husk passordreglene våre!