952 97 000 hjelp@ddv.no

DDV-prosjekt omtalt i Computerworld

DDV-prosjekt har fått hyggelig omtale i Computerworld - les saken her.   

Innføring av Public 360 og eByggesak – Nyhetsbrev april 2020

DDV samarbeidet er nå i fase 2 av prosjektet som innebærer innføring av nytt sak og arkivsystem Public 360 samt eByggesak fra TietoEvry til alle DDV-kommunene. De siste ukene har vi tross travle og spesielle tider med Coronakrise produksjonssatt Public 360 i tre kommuner. Se her for status.

Nytt elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) for pleie og omsorg – Nyhetsbrev mars 2020

DDV-samarbeidet utarbeidet en felles kravspesifikasjon for EPJ-system i 2018, og det ble gjennomført en anbudsprosess der Tieto sin Gerica ble valgt. Som dere har sett av tidligere nyhetsbrev har vi sammen med kommunene i Nye Lindesnes kjørt et prosjekt for innføring av Gerica. Her er oppdatert status.

Retningslinjer for informasjonssikkerhet under koronakrisen

Mange av våre brukere opplever nå at arbeidssituasjonen deres er endret og at de må jobbe på andre plattformer enn de er vant til pga. koronakrisen. Vi ønsker derfor å minne om at det fortsatt er de samme retningslinjene som gjelder for å sikre informasjonssikkerhet og personvern.

Visma Flyt – Nyhetsbrev for januar 2020

DDV-samarbeidet er nå i Trinn 2 av prosjektet. I trinn 1 innførte Nye Lindesnes Visma Flyt Ressursstyring. I trinn 2 vil øvrige DDV-kommuner innføre Visma Flyt Ressursstyring, og samtlige DDV-kommuner innføre Visma Flyt Timeplan og Visma Tid.

Tanker fra personvernombudet: Hvor mye koster mappa di?

Er virkelig personopplysninger mer verdt enn olje?
Våre personopplysninger blir lagret og behandlet i offentlige registre omtrent fra det øyeblikket vi er unnfanget til vi dør og en stor del av denne registreringen foregår i kommunen.
Les mer om hva som rører seg på personvernfronten for tiden.

Aktuelt

Kundeundersøkelse høsten 2019

Kundeundersøkelse høsten 2019

Siden oppstart av DDV er det kjørt fire kundeundersøkelser – i 2015, 2016, 2018 og 2019. Resultatene for 2019 er klare. Vi er veldig godt fornøyde med årets resultater, men har også satt opp tiltakspunkter slik at vi kan bli enda bedre i 2020.

les mer
Innføring av Public360 og eByggesak – Nyhetsbrev desember 2019

Innføring av Public360 og eByggesak – Nyhetsbrev desember 2019

Hovedfokuset både hos DDV og kommunene har de siste ukene vært klargjøring til oppstart av Public 360 i Nye Lindesnes 01.01.20. Instruktører fra kommunene har deltatt på instruktøropplæring i regi av Tieto slik at de kan kjøre grunnkurs og lederkurs for ansatte i egen kommune.

les mer
Omorganisering i DDV

Omorganisering i DDV

Fra og med mandag 9. desember blir fire avdelinger til tre. Strategi og Innovasjon består som før, mens de tre tidligere driftsavdelingene blir til to – Service og Infrastruktur/Løsninger. Les mer for bakgrunnen for endringer, hvilke oppgaver som ligger til de nye avdelingene, og de potensielle gevinstene vi ser.

les mer
Digitale skjema – Nyhetsbrev november 2019

Digitale skjema – Nyhetsbrev november 2019

DDV-samarbeidet har nå valgt ACOS Interact som nytt fagsystem for digitale skjema for samtlige kommuner. Innføringen av ACOS Interact vil berøre de ansatte i alle DDV-kommunene som i dag bruker andre skjemaløsninger.

les mer
Turnus, vikar og bemanningsplanlegging – Nyhetsbrev november 2019

Turnus, vikar og bemanningsplanlegging – Nyhetsbrev november 2019

DDV-samarbeidet er nå i Trinn 1 av gjennomføringsfasen av prosjektet. I dette trinnet vil Nye Lindesnes innføre Visma flyt ressursstyring for Helse- og Omsorg, EM Bolig, Barnehager og Renhold. I trinn 2 vil alle DDV kommunene innføre Visma flyt ressursstyring, Visma flyt timeplan og Visma tid.

les mer

Arkiv