Aktuelt

Innføring av Public 360 og eByggesak – Nyhetsbrev april 2020
DDV samarbeidet er nå i fase 2 av prosjektet som innebærer innføring av nytt sak og arkivsystem Public 360 samt eByggesak fra TietoEvry til alle DDV-kommunene. De siste ukene har vi tross travle og spesielle tider med Coronakrise produksjonssatt Public 360 i tre kommuner. Se her for status.

Nytt elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) for pleie og omsorg – Nyhetsbrev mars 2020
DDV-samarbeidet utarbeidet en felles kravspesifikasjon for EPJ-system i 2018, og det ble gjennomført en anbudsprosess der Tieto sin Gerica ble valgt. Som dere har sett av tidligere nyhetsbrev har vi sammen med kommunene i Nye Lindesnes kjørt et prosjekt for innføring av Gerica. Her er oppdatert status.

Retningslinjer for informasjonssikkerhet under koronakrisen
Mange av våre brukere opplever nå at arbeidssituasjonen deres er endret og at de må jobbe på andre plattformer enn de er vant til pga. koronakrisen. Vi ønsker derfor å minne om at det fortsatt er de samme retningslinjene som gjelder for å sikre informasjonssikkerhet og personvern.

Visma Flyt – Nyhetsbrev for januar 2020
DDV-samarbeidet er nå i Trinn 2 av prosjektet. I trinn 1 innførte Nye Lindesnes Visma Flyt Ressursstyring. I trinn 2 vil øvrige DDV-kommuner innføre Visma Flyt Ressursstyring, og samtlige DDV-kommuner innføre Visma Flyt Timeplan og Visma Tid.

Kundeundersøkelse høsten 2019
Siden oppstart av DDV er det kjørt fire kundeundersøkelser – i 2015, 2016, 2018 og 2019. Resultatene for 2019 er klare. Vi er veldig godt fornøyde med årets resultater, men har også satt opp tiltakspunkter slik at vi kan bli enda bedre i 2020.

Nytt elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) for pleie og omsorg – Nyhetsbrev for desember 2019
DDV-samarbeidet utarbeidet en felles kravspesifikasjon for EPJ-system i 2018, og det ble gjennomført en anbudsprosess der Tieto sin Gerica ble valgt. Som dere har sett av tidligere nyhetsbrev dette året har vi sammen med kommunene i Nye Lindesnes kjørt et prosjekt for innføring av Gerica. Les mer for status.